Het Branche Bureau B.V. is een fullservice dienstverlener voor branche-, beroeps- en patiëntenorganisaties. Wij ondersteunen onze klanten met verenigingsmanagement, beleidszaken, communicatie, secretariaat en leden- en financiële administratie. Onze klanten zijn actief in vier sectoren: Zorg & Welzijn, Klimaat & Duurzaamheid, Cultuur & Maatschappij en Veiligheid.
Door de groei van onze portefeuille zoeken wij voor onze afdeling Finance een Financieel Medewerker die ons team van veertien collega’s komt versterken.
Waarom werken bij ons?
Bij Het Branche Bureau werk je midden in de maatschappij. Samen met 75collega’s ondersteun je organisaties die actief zijn in zorg, duurzaamheid, cultuur en veiligheid. Je draagt bij aan belangrijke transities en ziet direct het resultaat van jouw werk. We geloven in een talentgerichte cultuur: jij doet waar je goed in bent en krijgt de ruimte om je verder te ontwikkelen. Daarnaast bieden we een open, informele werksfeer, veel afwisseling en de mogelijkheid om flexibel te werken.
Ben jij op zoek naar een baan waarin je jouw talent voor cijfers en het ondersteunen bij het voeren van diverse administraties kwijt kan? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat neem jij mee?
Als eerste vind je het leuk om fijne relaties met klanten op te bouwen. Jij voelt je goed bij het werken in kleinere teams, bent van nature verantwoordelijk en houdt ervan om efficiënt, gestructureerd en productief te werken en de financiële procedures te volgen. Doordat je goed gefocust kan werken, kun je je concentreren op de belangrijkste taken van het moment, zodat je taken binnen deadlines kan vervullen.
Je bent een positieve teamspeler die in oplossingen en mogelijkheden denkt. Je bent flexibel en toont eigenaarschap. Je haalt energie uit de samenwerking met collega’s en opdrachtgevers. Je bent instaat feedback te geven en staat open om feedback te ontvangen.
Wat vragen we van jou?
- Je hebt een (afgeronde) financiële opleiding op MBO (werk- & denk) niveau 4
- Je bent al een paar jaar aan het werk
- Je bent gewend om met Exact-online en Microsoft office, met name Excel, te werken
- Je hebt affiniteit hebt met ICT
- Het lijkt je uitdagend om voor verschillende klanten te werken waarvoor je o.a. de volgende werkzaamheden uitvoert:
– Verwerken van betalingen en bankmutaties
– Crediteurenadministratie
– Maken van verkoopfacturen en debiteurenbeheer
– Ondersteunen bij de aangiftes omzetbelasting
– Ondersteunen bij het opstellen van periodieke rapportages voor onze klanten en het helpen met het opstellen van begrotingen
– Ondersteunen bij het opstellen van jaarrekeningen, begeleiding accountantscontrole en/of kascommissie - Je hebt een proactieve instelling, kan meedenken en bent oplossingsgericht en pakt zaken in goede onderlinge afstemming aan
- Je kunt goed zelfstandig functioneren, maar vindt het ook leuk om in teamverband te werken
- Je bent communicatief, waardoor je op diverse niveaus makkelijk kan communiceren
- Je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende administraties en opdrachtgevers
Wat bieden we jou?
- Een fijn financieel team om mee samen te werken
- Een ongedwongen werksfeer met ongelaagde structuur
- De mogelijkheid om de functie uit te bouwen naar veel eigen verantwoordelijkheid
- Salarisindicatie: afhankelijk van het hebben werkervaring, kennis en kunde tussen de € 3.000 – 4.300 bruto per maand
- Een contract voor een jaar met het vooruitzicht op een vast dienstverband
- Een werkplek op ons kantoor in Naarden direct aan de A1. We werken ook vanuit huis en gaan daar flexibel mee om
- Je werkt niet alleen samen met de klant en de collega’s van de financiële afdeling, maar bent ook onderdeel van een klantteam
- Je doet veel kennis op van verschillende branches en sectoren om zo jouw werkervaring uit te breiden
- Je ontvangt 8% vakantiegeld
- Een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer vanaf 10 kilometer woon- werkverkeer
- Een solide pensioenregeling
- Laptop met toebehoren in bruikleen
- Leuke bedrijfsfeesten
Heb je wel een financiële opleiding maar nog geen werkervaring, ook dan ben je van harte welkom om te reageren.
Klinkt dit als jouw volgende uitdaging? Stuur je CV en motivatie naar [email protected] – we kijken uit naar jouw reactie!
Overige informatie:
- Sluitingsdatum maandag 5 januari 2026.
- Gesprekken vinden plaats op:
– maandagmiddag 12-01, dinsdagmiddag 13-01 en vrijdagmiddag 16-01 - Ons kantoor is gevestigd in Naarden.
- Voor meer informatie over Het Branche Bureau kun je vinden op onze website: hbb.nl of je kunt bellen met Mariëlle van Teeffelen 06-30059169.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
