Financieel medewerker (32-40 uur)

mrt 28, 2024

Het Branche bureau B.V. werkt voor verschillende branche-, beroeps- en patiëntenorganisaties. De klantenportefeuille is verdeeld in vier kolommen: Zorg & Welzijn, Klimaat & Duurzaamheid, Veiligheid en Cultuur & Maatschappij. Wij ondersteunen onze klanten full service op het gebied van verenigingsmanagement, beleidszaken, communicatie, secretariaat, leden- en financiële administratie.
Voor onze afdeling Finance zijn we op zoek naar een nieuwe collega, die het huidige team van zes collega’s komt versterken.

Waarom werken bij ons?
Samen met 40 collega’s helpen we onze klanten met beleidszaken, communicatie, secretariaat en administratie. Als je midden in de maatschappij wilt staan en je steentje wilt bijdragen aan alle transities die nu plaatsvinden, dan zit je bij ons op de juiste plek. Als onderdeel van ons toegewijde team, ben jij de schakel die ervoor zorgt dat financiële processen soepel verlopen en dat de verenigingen de ondersteuning krijgen die ze verdienen.
We hebben een talentgerichte organisatiecultuur, omdat wij erin geloven dat elke medewerker de beste prestaties levert wanneer die in zijn/haar of eigen unieke kracht kan staan.

Wat neem je mee?
Jij beweegt je goed in kleinere teams, bent verantwoordelijk en vindt het leuk om fijne relaties met klanten op te bouwen. Je houdt ervan om efficiënt, gestructureerd en productief te werken en de financiële procedures te volgen. Met jouw scherpe focus kun je je concentreren op de belangrijkste taken van het moment, hierdoor ben je in staat je taken binnen deadlines te vervullen.

Wat vragen we van jou?

  • Je hebt een achtergrond in een financiële richting op HBO (werk- en denk) niveau
  • Je bent gewend om met Exact online en Microsoft office, met name Excel, te werken en je hebt affiniteit met ICT
  • Dat je een proactieve instelling hebt en liefst zaken voortvarend, oplossingsgericht én in goede onderlinge afstemming aanpakt
  • Dat je goed zelfstandig én in teamverband kunt werken
  • En dat je in staat bent makkelijk te schakelen tussen verschillende administraties en opdrachtgevers
  • Dat je het uitdagend vindt om voor verschillende klanten te werken waarvoor je de volgende werkzaamheden uitvoert:
    • Het verwerken van betalingen en bankmutaties
    • Crediteurenadministratie
    • Het maken van verkoopfacturen en debiteurenbeheer
    • Aangiftes omzetbelasting verzorgen
    • Opstellen van periodieke rapportages voor onze klanten en het helpen met het opstellen van begrotingen
    • Bijhouden van statistieken
    • Voorbereiding voor de jaarafsluiting en het opstellen van jaarrekeningen, begeleiding accountantscontrole en/of kascommissie
    • Communicatie en meedenken met een penningmeester maar ook met leden

Wat bieden we jou?

  • Een ongedwongen werksfeer met ongelaagde structuur
  • Veel eigen verantwoordelijkheid
  • Tijdelijk contract met optie naar vast
  • Salarisindicatie: tussen de € 3.500 en € 4.500 bruto per maand, afhankelijk van leeftijd en ervaring
  • Een werkplek op ons kantoor in Naarden direct aan de A1. We werken ook vanuit huis en gaan daar flexibel mee om
  • Veel afwisseling, een zeer diverse eigen klantenportefeuille en een dynamisch team
  • Je werkt niet alleen samen met de collega’s van de afdeling Finance maar je bent ook onderdeel van een klantteam
  • Je doet veel kennis op van verschillende branches en sectoren
  • 8% vakantiegeld
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer vanaf 10 kilometer
  • Een solide pensioenregeling
  • Laptop in bruikleen

Ben je gelijk enthousiast dan zijn we benieuwd naar je CV en motivatie die kun je mailen naar [email protected] o.v.v. sollicitatie Financieel medewerker t.a.v. Mariëlle van Teeffelen.

Overige informatie

  • Sluitingsdatum vrijdag 26 april 2024, snel daarna laten wij weten of we kennis met elkaar gaan maken
  • Ons kantoor is gevestigd in Naarden
  • Voor meer informatie over Het Branche Bureau kun je vinden op onze website: www.hbb.nl of je kunt bellen met Mariëlle van Teeffelen 06-30059169.