Brand Identity verandering

10 sep 2021

De Nederlandse Vereniging van Diëtisten maakt zich sterk voor kwalitatief hoogwaardige diëtetiek en komt op voor de belangen van de diëtist. Samen met haar leden brengen zij het belang van de diëtist bij ziekte, gezondheid en kwaliteit van leven continue onder de aandacht.

Strategie
Voeding, diëtetiek en leefstijl zijn belangrijke factoren van betekenis binnen de zorg en het sociale domein. De positie van de diëtist als spil in dit domein is essentieel. Om die rol op de goede manier te kunnen innemen is het belangrijk om de kwaliteit van de werkzaamheden en het vak voortdurend te ontwikkelen. 

Opdracht
In het veranderende zorgklimaat wil de NVD de diëtist helder positioneren en gesprekspartner worden van belangrijke stakeholders. Een frisser logo waarin het paramedische gevoel naar voren komt is nodig. 

Nieuw logo
Wij betrokken een extern designteam bij deze opdracht. Zij werden gebriefd om de afkorting NVD te behouden omdat dit door de leden zo wordt uitgesproken. De ontwerpers kozen er echter voor de naam volledig uit te schrijven. Wel zo duidelijk als je als organisatie aan tafel wilt komen bij belangrijke stakeholders. Zo ziet iedereen in één oogopslag met wie ze te maken hebben. 

Typografisch gezien werd meteen duidelijk dat in het woord Diëtisten vier puntjes voorkomen. Deze zijn ingezet als beeldelement en staan voor ‘connecting the dots’. De vereniging brengt diëtisten en voedingsdeskundigen bij elkaar en vormt een netwerk. Vooral in infographics is goed terug te zien hoe deze beeldtaal werkt. De puntjes of ‘dots’ kun je ook zien als het wel bekende stappenplan voor cliënten van diëtisten
De kleur blauw is gebruikt voor de paramedisch wetenschappelijke uitstraling.

Meer weten?
Heeft u vragen over dit specifieke project of heeft u zelf een vraagstuk op het gebied van positionering of communicatiestrategie? 
Neem dan contact met ons op via [email protected]Of bel ons op 035 – 542 74 00. 

 

Andere cases